Var med i våra fokusgrupper och hjälp oss att förbättra stödet för unga med NPF

Om du är mellan 12–30 år, har neuropsykiatriska funktionsnedsättningar/variationer och har varit utsatt för sexuellt våld kan du delta i våra fokusgrupper för att hjälpa oss att förbättra stödet för unga med NPF.

I mars kommer vi på Föreningen Tillsammans att genomföra två fokusgrupper med syftet att ge oss och vår verksamhet en fördjupad förståelse för de erfarenheter och behov som finns hos unga personer med NPF och erfarenhet av sexuellt våld.

Vi kommer att genomföra en fokusgrupp där vi fokuserar på att prata om stöd och bemötande efter sexuellt våld och en fokusgrupp där vi pratar om utsatthet för våld. Vi välkomnar alla som har eller känner igen sig i en NPF-diagnos att delta.

Vad är en fokusgrupp?

Vi använder oss av fokusgrupper som metod för att skapa delaktighet och inkludering i vårt arbete. I en fokusgrupp får man diskutera frågor kring ett specifikt tema, och fokusgruppen som metod bygger på samtal. Det är en möjlighet där den som deltar får möjlighet att dela sina tankar och åsikter.

Under de här två fokusgrupperna kommer de som deltar att få diskutera i grupp och tillsammans med oss som jobbar på Tillsammans. Ni kommer också att få besöka vår stödmottagning, för att ge oss feedback om det är något som vi skulle kunna förändra eller förbättra.

Information om fokusgruppen stöd och bemötande efter sexuellt våld:

• Datum: tisdag 5:e mars

• Tid: kl. 17:30–19:30

• Plats: Tegelviksgatan 40 (Solidaritetshuset), Stockholm

Information om fokusgruppen utsatthet för våld:

• Datum: tisdag 11:e mars

• Tid: kl. 17:30–19:30

• Plats: Tegelviksgatan 40 (Solidaritetshuset), Stockholm

Är du intresserad av att vara med eller har frågor om fokusgrupperna?
Skriv ett mejl till: stod@foreningentillsammans.se

Föregående

Sexuellt självskadebeteende – att gå med på sexuella handlingar eller utsättas för övergrepp

Nästa