Vi slutar inte prata om det

Veckan är snart slut men vår kampanj #minförövare kommer inte ta slut, vi kommer aldrig sluta berätta för samhället måste lyssna. Alla måste förstå att en förövare kan vara VEM som helst! Vi kommer dock att lägga upp bilder  mer sällan från och med nu så att vi även får plats för våra andra aktiviteter på instagram, men fortsätt gärna att lägga ut era berättelser eller skicka de till oss.

Vi är överväldigad av responsen vi fått. Så många som delat med sig av något som är otroligt smärtsamt för många att prata om. Genom kampanjen har vi också gång gång igen blivit övertygade om att ALLA kan våldta, ingen klass, könstillhörighet, ideologi, arbete eller religion kan fungera som en ursäkt och genom #minförövare och era starka berättelser har vi det bekräftat.

Detta innebär dock inte att alla är förövare, verkligen inte. Majoriteten av människor är goda. Det är denna goda vilja vi måste samla och tillsammans berätta om att ett nej ALLTID är ett nej, även ett tyst nej. Det är BARA ett ja som betyder ja. Detta är något vi måste berätta om för alla, överallt och hela tiden.

Detta är en av anledningarna till varför vi vill nå ut till skolor, ungdomsgårdar, konfirmandgrupper och andra platser där ungdomar mots för att föreläsa. Vi vill möta ungdomar och prata om sex, vad som är bra sex och hur det skiljer sig från sexullt våld. Ni får mer än gärna sprida våra föreläsningar och göra reklam så att fler får lära sig vad samtycke vid sex innebär. Här kan du läsa mer om våra föreläsningar http://foreningentillsammans.se/forelasning/

Vi kommer aldrig sluta kämpa. Vi ska fortsätta föreläsa, debattera och skapa opinion och tillsammans med er så kommer vi att krossa det sexuella våldet, tillsammans.

Kärlek till er

Emma och Julia