Stödverksamhet

Föreningen Tillsammans erbjuder stöd till dig som utsatts för sexuellt våld. Vi finns här för att lyssna på dig. Vi har tystnadsplikt vilket innebär att det du berättar för oss stannar mellan oss.

Alla volontärer som är en del av vår stödverksamhet har egna erfarenheter av sexuellt våld vilket innebär att du aldrig behöver känna att du är ensam. Vi har alla varit där och nu finns vi här för dig för att lyssna och stötta dig.

Vår stödverksamhet består av:

• Mejljour
    Vill du skriva av dig, eller kanske inte ens vet vad du vill skriva? Inget mejl är för kort eller för långt för oss. Vi läser allt och svarar alltid. Vi är här för dig. Mejla oss på stod@foreningentillsammans.se
  • Mentorskapsprogram
    Du som utsatts för sexuellt våld kan få en mentor som har egna erfarenheter av sexuellt våld och som nu finns där för att lyssna och stötta dig i din process. Du och din mentor samtalar eller chattar via skype en gång i veckan.
  • Stödgrupp
    Stödgruppen är öppen för alla som utsatts för sexuellt våld, oavsett hur och när, och gruppen leds av en ledare från Föreningen Tillsammans.

Vi har stödgrupper i:
    Göteborg
    Stödgrupperna är en termin och man träffas vid 9 tillfällen.
  • Medföljande medmänniska
    Ska du besöka polisen och göra en anmälan, eller gå dit för ett förhör? Eller kanske ska du till gynekologen, eller träffa ditt målsägandebiträde för första gången? Alla dessa möten kan vara jobbiga och då kan det vara skönt att ha någon med sig. En medmänniska är en av våra volontärer med egna upplevelser av att ha utsatts för sexuellt våld som följer med dig på ditt möte, och finns där för din skull.

Vill du ha en mentor, medföljande medmänniska eller delta i vår stödgrupp? Mejla till oss så berättar vi mer- stod@foreningentillsammans.se

All stödverksamhet är kostnadsfri.

extra_4