Rapport från senaste styrelsemötet

Våren och det nya verksamhet året har verkligen startat på riktigt nu för oss i Föreningen Tillsammans. Det innebär inte bara att vi fortsätter vårt arbete utan att vi nu även har en ny större styrelse som tillsammans kommer driva arbetet framåt.

Den nya styrelsen består av totalt 7 personer och inom kort kommer en presentation av de att läggas upp här på hemsidan. Vi är dock säkra på att det kommer bli ett mycket bra år där verksamheten kommer börja formas och det blir tydligt vad vi som förening vill göra.

För oss är det centralt att vara öppen och därför kommer vi nu att efter varje styrelsemöte att skriva ned de viktigaste beslut och punkter som styrelsen tagit upp på sitt senaste möte. Har du frågor du vill att styrelsen ska ta upp så kan du alltid mejla till Emma på emma@foreningentillsammans.se

På senaste styrelsemötet beslöt vi bland annat att en del av den ordinarie verksamheten kommer vara ett mentorskapsprogram där man kan ansöka om att bli mentor och under en termin finnas som stöd och bollplank åt en individ som nyligen utsatts för sexuellt våld. Det viktiga kommer vara att vi ställer ett krav om att mentorer själva skall ha erfarenhet av sexuellt våld detta för att det är viktigt att kunna känna att man pratar med någon som förstår de känslor man själv känner.

En ansökan om att bli mentor kommer att skickas ut senare under våren, men du får gärna redan nu börja fundera över om detta kan vara något för dig.

På styrelsemötet beslutade vi även att fem personer ur styrelsen kommer besöka Almedalen under 3 dagar i sommar för att bland annat delta på seminarier men även bedriva kampanj för föreningen. Vi tror att detta är ett bra forum för föreningen att nå ut till en bred massa men även att skapa ett större nätverk.

Vi alla i styrelsen önskar er en fortsatt trevlig vår!

Ett svar till Rapport från senaste styrelsemötet

1. Jag bara kom att tänka på snacket om förövare som vill påstå
    Att det är offrets fel eftersom dom såg så fina o attraktiva ut måste ju då innebära att alla snygga bilar är legitimerat att slå sönder o förstöra för tid o evigt. Eller alla vi som har ett vackert hem borde förstå att det också är lovligt byte för någons lustar att äga o få vandalisera fritt för det är ju attraktivt o sa heller inte nej någon gång som jag hörde eller förstod Att på något sätt tillgripa sig något med våld är bara något som Neandertalare kan tro vara rätt. Dessa individer måste straffas för att styra upp moral o etik till ett fungerande sunt förnuft. Livet är en gåva som måste vårdas med kärlek o respekt. Fortsätt erat viktiga arbete. Kram Gunnar