Hela Mig – ett projekt om sexualitetsproblematik till följd av våldtäkt

Föreningen Storasyster arbetar precis som vi med att ge stöd till individer som utsatts för sexuellt våld, men även med att sprida kunskap. De genomför nu ett mycket viktigt projekt som handlar om sexualitetsproblematik till följd av våldtäkt eller andra sexuella övergrepp. Det är en viktig fråga som inte får tillräckligt med fokus. Därför är vi med och stöttar Föreningen Storasyster i projektet.

Just nu är projekten i den fas att man vill samla in upplevelser och tankar från personer som utsatts och därför gör man just nu en enkät, mer information om den och projektet finner du här nedan.

Har du erfarenhet av sexuella övergrepp och upplever problem med sex till följd av detta?

Föreningen Storasysters projekt Hela Mig vill öka kunskapen om sexualitetsproblematik till följd av våldtäkt eller andra sexuella övergrepp. Hela Mig har formulerat en enkät som vänder sig till dig och som upplever problem med sex eller som upplever ellerupplevde problem med sex när du var mellan 13-25 år. De skulle uppskatta om du tog dig tid att fylla i denna enkät och bidra med dina viktiga erfarenheter. Genom att svara på enkäten tillför du kunskap som är ovärderlig för projektet och deras vidare arbete inom frågan. Du är såklart helt anonym när du fyller i enkäten och den tar cirka tre minuter att fylla i.

Följande länk går till enkäten:

hela_mig_undertext-002