Gemenskapsgrupp – stöd för dig som utsatts för sexuellt våld

Har du varit med om att någon gjort något sexuellt mot dig som du inte ville? Har du varit med om att någon inte lyssnat på dig och utnyttjat din kropp? Kändes det inte bra innan, under eller efter och du inte givit ditt samtycke – då var det ett övergrepp och du har rätt till stöd och hjälp.

Att bli utsatt för sexuellt våld innebär ofta ett trauma där det kan vara svårt att sätta ord på det som hänt. Många känner sig ensamma och att ens vänner och familj inte förstår.

Vi i Föreningen Tillsammans vet hur svårt det kan vara att bearbeta det som hänt och därför har vi olika typer av stöd. Gemenskapsgruppen är en stödform som för många kan vara väldigt viktig. Här får du träffa andra personer som också blivit utsatta och tillsammans kommer ni stötta varandra under en termin.

Ni kommer tillsammans att samtala kring olika ämnen, det hela leds av en ledare som bär på egna erfarenheter, men det är ni som deltagare i gruppen som styr.

Vill du träffa andra som bär på liknande erfarenheter som du? Vill du finna stöttning och känna att du inte är ensam?

Då kan gemenskapsgruppen vara något för dig.

Till våren 2016 kommer vi ha grupper i Stockholm, Uppsala och Göteborg.

Vill du ha mer information eller anmäla dig, skicka ett mejl till julia@foreningentillsammans.se och märk det med ”stödgrupp + staden du är intresserad av”, ex ”stödgrupp+Sthlm”.

Tillsammans