Är du vår nya administratör?

Om Föreningen Tillsammans

Föreningen Tillsammans grundades 2014 och utgår från en feministiskt grundsyn*. Vi är en partipolitiskt och religiöst obunden förening. Vi motsätter oss all form av diskriminering på grund av kön, könsidentitet, sexuell läggning, etnicitet, trosuppfattning och funktionsförmåga. Föreningen Tillsammans kämpar för ett samhälle fritt från sexuellt våld. Vår verksamhet står på tre ben: opinionsbildning, stödverksamhet och kunskapsspridning. Vi lyfter utsattas röster och i vårt arbete har vi alltid den utsattes perspektiv i fokus. Vi hjälper utsatta att koda om sina erfarenheter till kompetenser samtidigt som vi skapar visselblåsare mot sexuellt våld. Vår vision är ett samhälle fritt från sexuellt våld. Vill du vara med och förändra samhället tillsammans med oss? Sök då tjänsten som vår administratör!

Arbetsuppgifter

Du kommer huvudsakligen arbeta med administration i anslutning till utbildningar och föreläsningar. Du kommer också att avlasta föreningens kassör i det dagliga arbetet. I detta ingår exempelvis att boka konferenslokaler, volontärsamordning, sköta utvärderingar och dokumentation och att korrekturläsa texter och bidragsansökningar.

Sökandeprofil

Vi är en ung förening som växer snabbt och därför söker vi dig som hänger med i snabba svängar, är flexibel och gillar en varierande arbetsmiljö. Som administratör på Föreningen Tillsammans ska du därför vara flexibel, strukturerad och gilla tempo. Du gillar att komma med egna initiativ och är inte rädd för att säga vad du tycker. Som person ser vi att du är kunskapstörstig, har ett brinnande engagemang för våra frågor och att du har en positiv inställning då frågorna stundvis kan vara tunga att hantera. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Kvalifikationer

Behärskar Office-paketet (Excel, Word och Power Point).

Erfarenheter av administrativa arbetsuppgifter.

Behärskar svenska i tal och skrift.

Erfarenhet av ideellt eller avlönat arbete i frågor som rör sexuellt våld.

Meriterande

Erfarenhet av att skriva projekt/bidragsansökningar

Tidigare engagemang inom Föreningen Tillsammans eller annan liknande organisation.

Om tjänsten och ansökan

Projektanställning i ett år på 30% med möjlighet till utökning samt förlängning av tjänsten.

Sista ansökningsdag 20 maj 2017. Vi tillämpar ett löpande urval och kommer kalla lämpliga personer till intervju även innan sista ansökningsdag. Tillträde omgående.

Skicka din ansökan till hej@foreningentillsammans.se och märk mailet med Administratör.

Tjänsten är förlagt på Föreningen Tillsammans/Fryshusets kontor i Stockholm. Frågor om tjänsten och rekryteringsprocessen besvaras av Julia Östfeldt, verksamhetschef, på julia@foreningentillsammans.se eller 073 983 36 28.

Välkommen med din ansökan!